viernes, 27 de enero de 2012

33 meses

Pe 25 ianuarie David a implinit 33 de luni.... 2 ani si 9 luni de viata... 2 ani de la primul dintisor...
Ce facem acum?
Vorbim amestecat romana si spaniola (de cele mai multe ori). Cel putin cand vorbeste cu mine. Cand i se vorbeste numai in spaniola raspunde in spaniola. Inca negociem cum se duc conversatiile.
Cand coboram scarile numara in engleza. Mai sare cate un numar, dar e momentul lui preferat pentru practicat engleza. Si atunci cand impartim creioanele si jucariile pe culori.
Albastru deschis este blue, iar albastru inchis azul. Asta este clar! Am incercat sa ii arat ca sunt doua nuante de albastru (inchis si deschis / light and drak, claro y oscuro), dar nu se lasa convins. La roz e ok cu rosa si pink. Si verdele e verde si green, albul e blanco si white, dar la albastru.... e doar azul si blue. Si nu ne certam pe tema asta.
Stie ca are inca 2 anisori in in curand va implini 3. Arata pe degetele si le spune in romana, in spaniola si engleza. Totul in joaca....
Cand se trezeste dimineata se uita direct la geam si ma striga: "Mami, uite, e ziua, nu e noapte" si in timp de uam micul-dejun imi aminteste mereu "stinge lumina, e ziua, nu e noapte sa facem nani". Schimbam impreuna apa la peste si facem curat. Adica eu dau cu aspiratorul, eu cu jucarii pe covor :)Punem geama la locul ei si rucsacul cu care mergem la copii la cole, alea sunt pentru programul de dimineata...
Cand am copii la pregatire, le explica unde trebuie sa scrie fiecare si ca mami l-a invatat numerele in engleza. Se lauda cu asta cam in fiecare zi :)
De cate ori vorbim cu bunicii isi aminteste ca vrea pufuleti cu surprize. Si cand vede cate o cutie mare in casa intreaba daca e de la bunica si bunicu si ce au trimis bun pentru el.
Hm...ce mai facem?
Construim turnuri inalte, face singur puzzle-uri simple, ar picta zi lumina, la culcare citim cartea "Mami puiu" (animale si puiii lor), ii plac animalele care au pui si explica: grande mama, tito (chiquitito) David... si mereu opreste el animalutul meu si pe cel mare mi-l da mie, a inceput sa dea besitos din proprie initiativa, sa mai imparta uneori jucariile si creioanele, cand vrea ceva cere cu "Eu nu pot, eu sunt mic" si cand vrea alintat cere brate si printe pupicei spune cate un "Mami, mami, besc" (Mami, mami, te iubesc).

Mai avem 3 luni pana la mare petrecere :)

No hay comentarios:

Publicar un comentario