jueves, 11 de febrero de 2010

EC - surpriza pentru multi

Cand am citit prima oara despre Elimination communication mi s-a parut ceva interesant, dar cu multe batai de cap cand vine vorba de pus in practica. Si apoi am incercat...
Nu am fost constanta pentru ca in vara David era micut, apoi la 5 luni jumatate am fost o luna in Romania si apoi a venit frigul.
Am avut episoade in care l-am tinut in chilotei, episoade de scutecele refolosibile si.... in mod normal... avem scutecele normale.
Dar in ultima luna il pun constant la olita atunci cand se trezeste. Si uneori si cand se joaca. Dar deocamdata, cum imi este teama sa il las pe gresie si mai ales fara scutec (adica sa fie ud), incercam numai la trezire sa ne obisnuim cu pishu la olita. Si avem succes.
Nu vrea mereu sa se aseze pe olita. Nici nu insist. Doar il dezbrac, il tin deasupra olitei si ii spun "pishhhhh"... Initial incepea sa zambeasca de fiecare data cand ma auzea. Acum stie ca daca ii spun asta e pentru pishu. Si in 99% din incercari face.
Tati a fost initial intrigat. S-a gandit ca e tot vreun "trend" citit pe forumuri. Pana l-a vazut de cateva ori facand pishu asa. Acum ma sustine, si chiar de multe ori cand este in preajma la trezirea lui David si ma vede ca sunt cu el aproape de olita, incepe sa ii spuna "pishhhhhh". Ii creste inima cand isi vede mandretea de baiat facand pishulica la olita.
Bine, cum nu sta mereu pe olita, ci il tin deasupra, uneori mai nimereste covorul, pantalonii mei sau alte accesorii. Dar cu timpul imbunatatim noi tehnica. :)
Ieri chiar venise o prietena la noi exact cand David dadea sa maraie in somn. Si l-am luat repede, l-am dezbracat si l-am tinut deasupra. Am vazut pe fata ei mirarea, dar i-am facut semn sa nu spuna nimic, mai ales ca David era inca adormit... Si galagia il poate inhiba. Si a facut buburuzul pishu iar... Si apoi a adormit la loc.
Dar m-a amuzat tare marturia acelei prietene: "Cand te-am vazut ca iei copilul aproape adormit si il dezbraci am gandit ca esti nebuna. Dar cand l-am vazut ca a facut pishu la olita, ti-ai castigat tot respectul in fata mea. Ai tu idei mai diferite fata de majoritatea mamelor pe care le cunosc eu, dar... cand voi avea copil vin la tine pentru sfaturi."
Si la gradi am vorbit despre asta, ca vreau ca atunci cand David incepe sa se simta in largul lui acolo si sa doarma (mai mult de 10 minutele), vreau sa fie pus la olita cand se trezeste. M-a intrebat daca nu cumva e prea mic, insa... mi-au promis ca imi respecta ideile si instructiunile.
Deocamdata incercam sa facem asta acasa cat mai des. Si imediat ce il simt familiarizat bine cu gradinita, incerc si acolo....

No hay comentarios:

Publicar un comentario